Hlavní jídlo · My & vaření · Oběd & večeře

Cuketové kostičky (rychlooběd)

Znáte to. Příjdete domů po škole / po práci a máte hlad jako vlk. Otevřete ledničku a myslíte si, že tam není žádný jídlo, ze kterého by se dalo něco udělat. Velký omyl. Donedávna jsem taková taky byla, když jsem v lednici neviděla koupený maso – znamenalo to, že doma není nic k obědu. Takže jsem snědla co šlo, až jsem byla plná k prasknutí. To je špatný postup. A přitom stačí trošičku použít mozek, i když se člověku v té chvíli přemýšlet nechce.

Postupem času jsem se naučila, že i z jednoduchých věcí se dá udělat výživné, zdravé a hlavně jídlo, které mě zasytí a nebude mi těžko. Jako třeba dneska. Když mám doma zeleninu, znamená to, že ji prostě musím spotřebovat. Náhodou jsem dneska v obchodě narazila na kozí sýr, který má blízko do lhůty spotřeby – tradá! Půlka oběda vyřešena 🙂


Suroviny (pro 1 člověka)
1 cuketa
červená cibule
Ghí (přepuštěné máslo)
kozí sýr (sýr řeckého typu / Balkánský sýr / Cottage)
slanina (kvalitní šunka / nemusí být nic)
bazalka, tymián


Postup

  1. Zbavíme cuketu slupky (prostě ji okrájíme jako brambory), nakrájíme na kostičky, hodíme do cedníku a osolíme. Cuketu po dobu přípravy necháme bokem (cuketa nám zatím pustí přebytečnou vodu).
  2. Nakrájíme si cibuli na půl měsíčky.
  3. Na hlubší (Wok) pánvi rozpálíme Ghí a vložíme cibuli, kterou restujeme za občasného míchání vařečkou (dokud nebude měkká).
  4. Přihodíme cuketu a nakrájenou slaninu / šunku.
  5. Směs mícháme, přihodíme tymián / bazalku, a jakmile je cuketa měkká, můžeme servírovat.
  6. Jakmile máme směs na talíři, přihodíme sýr.

    20160315_133923.jpg20160315_133818.jpg
     Dobrou chuť 🙂

 

Zanechat Odpověď

