My & vaření · snídaně

Quinoa kaše

Zdravím všechny, kteří rádi „žerou“, čtou můj blog, anebo prostě mají rádi hezký fotky jídla! (každý jídlo je fotogenický).

Dlouho jsem přemýšlela jak obměnit kaše, které si dělám ráno. Před rokem to začalo ovesnými kašemi, kterých se člověk přejí, anebo ho prostě přestanou bavit. Potom kaše vystřídaly vejce na všechny způsoby, protože zasytí na dlouhou dobu a jsou zdravé! Navíc, vejce od babičky z vesnice jsou nesrovnatelně lepší než ty z obchodu. Pak přišly na řadu úžasný kokosový anebo mandlový kaše od Cukrfree.cz, které mě opravdu dostaly. Nebolí mě z nich břicho, nejsou sladké a zasytí stejně jako vejce.

A protože jsem zvědavec, který pořád vymýšlí nové věci a hledá nové suroviny na snídaně/obědy/večeře, tak jsem si řekla, že zkusím kaši z Quinoy (snad to píšu správně). Rozhodla jsem se kaši udělat dneska ráno (premiéra) jako společnou snídani pro dvě osoby, když mi domů přijela ségra – která je můj upřímný pokusný králík, který nejí mléčné výrobky. To je taky jeden z důvodů proč pořád hledám nové alternativy surovin, abysme byli spokojené obě dvě :).


Recept (množství pro 3 osoby)

Suroviny:

1 hrnek Quinoy
lžíce Chia semínek
1 a 3/4 hrnku kokosového mléka (nebo sójového, mandlového)
skořice
kokosový olej
špetka soli
banán
ovoce na ozdobu


Postup:

  1. Hrnek Quinoy spaříme horkou vodou, abychom předešli hořké chuti.
  2. Do hrnce nalijeme mléko, nasypeme Quinou, přidáme špetku soli, Chia semínka, skořici.
  3. Přivedeme k varu a vaříme 20 minut.
  4. Přidáme do hrnce lžičku kokosového oleje.
  5. Rozmačkáme banán, a přimícháme ho do kaše.
  6. Nandáme do misek, ozdobíme ovocem dle libosti. Můžete přidat kakao, kostičku hořké čokolády.

    img_5002img_5008

Zanechat Odpověď

