Kraj · My & vaření

Pizza z kukuřičné mouky

Přidávám homemade recept na pizzu, která se dneska stala pokusem. Nechtělo se mi do obchodu nakupovat a hlavně přemýšlet co koupím na jídlo (většinou koupím všechno co vidím a nechám tam spoustu peněz), tak jsem se rozhodla, že doma něco vymyslíme, nebo si dám jen něco malého.

První padlo slovo – pizza – což ale pro mě není výživná večeře, ale hodně švindlovací jídlo, pokud se člověk snaží jíst jakštakš přiměřeně „zdravě“. No, a pak jsme v šuplíku narazili na kukuřičnou mouku (vím, že není kdovíjak zdravá, protože je tak přešlechtěná, že zdravě zní možná ten její název). Hlavní je, že v ní není lepek a nebudu nafouknutá jako balón. Jak ale vypadá pizza – bez lepku? To těsto vůbec nelepí, takže to má zvláštní konzistenci, u které jsme si ani nebyli jisti, jestli tohle jídlo bude „jedlé“. No, stejně jsem vzala do ruky foťák, kdyby náhodou se to povedlo.

Narovinu, tohle jídlo bude chutnat lidem, kteří jsou jako já – chutnají mi obyčejné věci. Je to sušší a člověk který neexperimentuje se surovinami a je zvyklý na klasické pečivo, pizzu, rohlíky atd. tak mu to chutnat nebude. Část pizzy, která je pokrytá slaninou, klobásou, sýrem a domácím kečupem je skvělá (pro všechny). No a krajní části pizzy mužskému pohlaví ani náhodou chutnat nebudou (jsem dojídač, domazala jsem je kečupem a bylo to mňam – fakt  mi to chutnalo.)


Ingredience

hrnek kukuřičné mouky
vejce
mléko (podle oka, aby to mělo konzistenci jako piškotové těsto – viz. fotky)
špetka soli
nastrouhaný Eidam/Gouda (hrst)

kečup (domácí – díky L.)
na okraje – smetana
dozdobení a ingredience podle chuti (šunka, slanina, sýr, olivy, rajčata, zelenina)


Postup

1. Všechny základní ingredience smícháme v misce – nejdřív mouka, sůl, vejce. A potom podle potřeby doléváme mléko.
2. Nachystáme si pečící papír, a těsto rozetřeme stěrkou po jeho ploše.
3. Dáme do předehřáté trouby (180 stupňů) a pečeme 3 minuty, jen do mírného propečení těsta.
4. Vytáhneme z trouby a dáme na těsto ingredience podle chuti. Vložíme zpět do trouby na 4-5 minut maximálně (podle typu trouby).


img_5120img_5122img_5124img_5127img_5130img_5134img_5136img_5139img_5141

Zanechat Odpověď

